Kompenzační cvičení pro sedavé zaměstnání

Kompenzační cvičení pro sedavé zaměstnání
Duben 20 20:54 2016 VašeSvaly.cz Tisk článku

Říká se, že sedavé zaměstnání je přímá cesta do invalidního důchodu. Abychom tomu zabránili, musíme se sebou začít něco dělat.

Jak jsem již psal v článku o sedavém zaměstnání. Nedostatek pohybu nepříznivě působí na pohybový aparát a z dlouhodobého hlediska znamená pro Vaše tělo velké komplikace.

Přistihli jste se, že se během sezení za počítačem hrbíte? S největší pravděpodobností Vás už brzy bude trápit bolest zad.

Ukázka několika nejúčinnějších cviků na bolavá záda:

1. Prkno (anglicky: plank) - jedinečný cvik, který posílí nejen střed těla
PlankTento cvik je nejlepší pro posílení vnitřního svalstva.

Pro správné provedení cviku je vhodné si nejdříve lehnout na břicho. Poté tělo zvedněte, jako když provádíte klik, jen s tím rozdílem, že ležíte na loktech. Hlava, záda i nohy musí být v jedné rovině - z toho vznikl název prkno.
Nohy držte u sebe pro vznik svalového napětí. Aktivujte hýžďové svalstvo.
Poté zpevněte břicho a zhluboka dýchejte, aby tlak nešel do hlavy. V této pozici se snažte vydržet, co nejdéle.

Pro začátečníky je běžný čas okolo 45 vteřin. Cvik vypadá jednoduše, ale dejte si několik sérií až do úplného vysílení. Už brzy zjistíte kouzlo tohoto cviku.

2. Zvedání hlavy a nohou
Zvedání hlavy a nohouTento cvik slouží k posílení a protažení svalů v oblasti zad.

Pro správné provedení cviku si lehněte na břicho. Upažte a nohy mírně rozkročte. S nádechem se prohněte a současně zvedněte hlavu, ruce a nohy. S výdechem pomalu položte. Cvik opakujte přibližně 10 krát v několika sériích.

 

Určitě nemůžu zapomenout na jedno univerzální protažení.
3. Pozdrav slunci - jedná se o sestavu cviků vycházejících z jógy

Začátek sestavy cviků je ve stoje. Nadýchněte se a vzpažte ruce vzhůru, současně se podívejte vzhůru ke slunci.
S výdechem připažte a předkloňte se. S opětovným nádechem narovnejte páteř do vodorovné polohy.
Nyní jako kdybyste chtěli udělat klik  a pomalu vydechujte. Poté se protáhněte jako kočka a nadechněte se. Podívejte se opět ke slunci a tlačte zadek nahoru, jak jen to jde. Propružte svaly na lýtkách.
Nyní jednu nohu posuňte dopředu a s nádechem narovnejte páteř do vodorovné polohy. S upažením vydechněte.

Cvik můžete provést klidně několikrát.

Pozdrav slunci

  Kategorie:

Komentáře rss

Přidat komentář

1 komentář

  1. avatar
    Květen 2, 2016, 22:35

    Plank úspěšně cvičím pro zpevnění nejen těla, ale i zadečku, Holky zkuste to 10

    odpovědět