Doporučený denní příjem tekutin

Doporučený denní příjem tekutin
Březen 25 13:53 2016 Eva Tisk článku

Víte, jaký by měl být váš denní příjem tekutin?

Proč tolik pít?

Ne nadarmo se říká, že bez vody nemůže být života. Proto je tolik důležité, abychom dodržovaly pravidelný pitný režim.
Tekutiny si naše tělo získává z nápojů, které v průběhu dne vypijeme a z jídla (například jablko, pomeranč...), které sníme.  Naopak výdej vody je při obyčejným dýchání, pocení, a když jdeme na záchod.

Dostatek tekutin v těle způsobuje...
     - pomáhá v teplých dnech ochlazovat tělo
     - pomáhá při trávení (zrychluje metabolismus až o 30%) a potlačuje hlad - stačí vypít dvě sklenky
     - rozpouští a vylučuje z těla škodlivé látky
     - souvisí s psychickou a zdravotní pohodou - například zlepšuje stav pleti

Při nedostatku tekutin začínáte pociťovat žízeň. Máte větší sklon k přejídání. Proto se říká, že hlad je převlečená žízeň.

Nedostatek tekutin v těle způsobuje...
    - cítíte se unaveni a váš výkon klesá
    - v těle se začínají ukládat škodlivé látky
    - zpomaluje se metabolismus
    - snadněji podléháte stresu, zhoršuje se kvalita pokožky...

Kolik bychom toho tedy měli vypít?

Odpověď není zcela jednoznačná. Záleží na ročním období, co zrovna děláme, kolik vážíme...
Šalamounská odpověď je - dospělý člověk dva až tři litry za den. Samozřejmě, že je to velmi individuální. Někdo může mít například špatné ledviny a potřebuje vody mnohem více... Neznám případ, kdy by se člověk předávkoval pitím.

Doporučuji pít čistou, pramenitou, nesycenou vodu.

  Kategorie:

Komentáře rss

Jméno
Předmět
Kontrola captcha
Text
  b i u s img code url hr   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Nebyly přidány žádné komentáře.