„Zázračný“ kreatin – co byste o něm měli vědět?

„Zázračný“ kreatin – co byste o něm měli vědět?
Listopad 30 07:09 2016 VašeSvaly.cz Tisk článku

Nabíráte svalovou hmotu a pohráváte si s myšlenkou na nějaký ten výživový doplněk? Pokud vaše volba padla na populární kreatin, měli byste se o této dusíkaté organické kyselině dozvědět vše podstatné. My jsme se na názor zeptali odborníků z pražské posilovny Kentoya Fitness.

Pro koho je kreatin vhodný?

Posilovna Praha 10 je místo, kam chodí cvičit profesionální sportovci i amatéři. A právě ti se na účinky kreatinu ptají zdaleka nejčastěji. Není divu – patří k nejoblíbenějším výživovým doplňkům, protože zvyšuje sílu, výbušnost a vytrvalost svalů. Užívají ho kulturisté, siloví sportovci, ale také hokejisté, fotbalisté, sprinteři či boxeři. Podle nejnovějších studií jsou účinky kreatinu mizivé při vytrvalostních sportech.

Posilovna

Jisté je, že zvýšený příjem kreatinu způsobuje výrazný nárůst síly a silové vytrvalosti. Je-li užíván správně, pak jsou jím dosažené výsledky zajímavé. A kromě toho, že dokáže jednorázově dodat velkou porci energie, pomáhá v nabírání svalové hmoty. Ostatně právě proto je u bodybuilderů tak oblíbený.

Může mít dlouhodobé užívání kreatinu negativní dopad na zdraví?

Trenéři z fitness Praha 10 však zdůrazňují, že dosud nebyla provedena žádná studie, která by zjistila dlouhodobé účinky užívání. Krátkodobé užívání – dle návodu uvedeného výrobcem – by pro většinu lidé nemělo být rizikové. V případě dlouhodobého užívání však mohou nastat různé zdravotní komplikace.

Posilování Praha

V ohrožení jsou především ledviny a játra, které musí zpracovávat nadbytek kreatinu a odvádět jej z těla v podobě moči. Někteří uživatelé dokonce zaznamenali vznik nepříjemných ledvinových kamenů, jiné pak žaludeční nevolnosti a střevní potíže.

 

Jak zní resumé? Krátkodobé užívání kreatinu by tělu uškodit nemělo a naopak přispívá ke zvětšení svalové hmoty. Nechcete-li jej přijímat jako potravinový doplněk, přizpůsobte tréninku jídelníček a začněte jíst více jídel bohatých na kreatin. Zvýšené množství najdete v hovězím a vepřovém mase nebo rybách, jako jsou tuňák, treska a sardinka.

  Kategorie:

Komentáře rss

Přidat komentář

0 komentářů

Nebyly přidány žádné komentáře.