Nejčastější chyby začátečníků

Nejčastější chyby začátečníků
Březen 26 10:11 2016 VašeSvaly.cz Tisk článku

Jak to často bývá. Přišel Nový rok a spousta z nás si dala předsevzetí. Začnu pravidelně cvičit a pořádně se do toho opřu...

Málokdo si uvědomí, že to je ta největší začátečnická chyba. Šok, který svému necvičenému tělu způsobíte, Vás  brzy odradí pokračovat.

Dva nejčastější následky:
     - přetížení pohybového aparátu (svaly, klouby...)
     - případný úraz

Jak začít cvičit a dosáhnout, co nejlepších výsledků?

Možná se mi budete smát, ale bez odborníka, který Vás pár měsíců bude vést, bych ani nezačal. Znám spoustu lidí, kteří se vrhnou do posiloven, kde nesmyslně zvedají, co uvidí a večer se nemohou hnout. Znám běžce, kteří si dají hned od začátku "pár" kilometrů a skončí vyčerpaní ve škarpě. Výsledek = jak rychle začali, tak stejně rychle skončí.
Teď nechci dělat reklamu trenérům apd., ale investice do nich (na pár měsíců) se opravdu vyplatí. Naučí Vás základy správného cvičení.

Například, když přijdete do posilovny, musíte si nejdříve zahřát tělo na pracovní teplotu (např. švihadlo) a až pak můžete začít posilovat. I samotné posilování má svoje včetně závěru (blíže se rozepíšu v dalším článku).

Sám lituji, že jsem o nějakém zahřátí, strečinku... nevěděl. Možná bych svému tělu nezpůsobil tolik zranění.

Mějte proto na paměti, že před jakoukoliv pohybovou aktivitou bystě měli provést:

     - protažení těla
     - zahřát svaly a klouby na pracovní teplotu
     - zvolit optimální zátěž
     - cvičit technicky správně

  Kategorie: